etiler poyrazoğlu otomotiv

TEORİ VE PRATİK UYUM

Mustafa Örki

07-12-2017

“Ama kitaba sımsıkı sarılan ve Allah'a kulluğun hakkını verenler var ya: onlar iyi bilsinler ki Biz, kendilerini ve başkalarını düzeltmek için çaba gösterenlerin emeklerini zayi etmeyeceğiz.” 7 170

Yusuf İslam(Cat Stevens) Müslüman olmaya giden yolda ilginç ve dikkat çekici bize de mesaj verecek yönleri var. Kısaca Kuran diriltir O’nu diyebiliriz Ashap için aynı hükmü koyabiliriz.

Merhum Seyyit Kutup şöyle der:” İlk neslin(Ashab-ı Kiram) dinamizmi ve bereketi O’nu uygulamak amacı ile okuyorlardı. Onlar sadece bilgi edinme (Entelektüel/malumatfuruş) haz duymak için okumadılar” der. Benim için derin bir yaradır bu konu. İnşallah bir gün nasıl okunacağını yanında nasıl anlaşır ve yaşanılır niyeti ile bu kitaba bakarız. Sorumluluk sahipleri bu konuda hala insanımızı yanlış yöne sevk ediyorlar.

Yusuf İslam annesi İsveçli bir Budist babası Kıbrıslı bir Ortodoks Londra’da Katolik olarak dünyaya gelir. Allah giden yolun İsa aracılığı ile olacağını inandırmışlar. Pop şarkıcısıdır. Müzik beni dini daha ciddiye almam gerektiğini dair bir duygu verdi. Kiliseye gidişlerim ayinler, günah çıkartmalar beni sıktı iki yüzlülük gibi geldi.

Sonra ailemin Rum kökenli oluşundan dolayı Rum kökenime yöneldim. Pisagor her şeyin matematik formüllerine göre sonuçlanabileceğini öğrendim ama bunun pratiği mümkün değildi. Ayni şey Budizm hakkında öğrendiklerim de ayni kanaate vardım. Duğu’nun dini felsefeleri Kilise öğretilenden daha doyurucu olmakla beraber pratiği çok zor idi.

1975 yılında ağabeyim Kudüs’e gitmişti Mescidi-i Aksa ziyaretinde içine barışçı doyurucu hisler belirince bana bir kart attı, dönüşünde İngilizce Kuranın tercümesi olan bir kitap hediye etti.

İslam hakkında bir bilgim yoktu Müslümanlarında Muhammed’e taptığını zannediyordum. İslam hastalık ve felaket idi, Avrupa’daki görüntü böyle idi. Okumağa başladım, kendimce birçok manevi-ruhi yollardan geçmiştim okudukça hayretim arttı bir buçuk yıl sürdü. Bu kitap bir beşere ait olamazdı. Her Avrupalı Kuranı kim yazmış, yazarı kim diye bakar.

Nedir onu tesir eden şey? Teori ve pratiğin uyumlu ve yaşanmasının kolay oluşudur. Altı çizilecek olan nokta budur, İslami her bir insan yaşayabilir. Namaz kılmak sadece seçkinlerin ayrıcalıklı insanların yapabileceği bir ibadet değildir.

Bu arada kendimdenken bir hatıramı buraya koymam gerekiyor. Yıl 1990 Mekke’de Harem-i Şerifte bir Cuma vakti namaz öğle vakti ezan bekliyoruz. Az ileride bir cemaat var içlerindeki lider tam ezan vakti Zemzem ile abdest almaya kalktı etrafındaki müritleri yardım ediyorlar. Abdest suyunun üzerine sıçramaması için önüne peştamal gerdi. O an içimden bir şeyler koptu, evet ilmihal kitaplarımızda bu tür bir kaide var ama benim onu yaşamam için etrafımda müritlerimin olması gerekiyordu.

Bu dinin tebliğcisi ve yaşayarak öğreten Hz. Muhammed( As) idi O’nu yaşadığı hayatı- ibadeti Bilal-i Habeşi de zorlanmadan yapıyordu. Çünkü Rabbimiz “O sizi din konusunda zora koşmadı” 22,78.

YORUM YAZ
BU YAZI HAKKINDA YAPILAN YORUMLAR
Okur yorumları, kişilerin kendi görüşleridir. Bu yorumlardan sorumlu değildir.
YORUM YAZ - TEORİ VE PRATİK UYUM
Mustafa Örki - Diğer Yazıları
Bütün Mustafa Örki Yazıları